VAŽNO OBAVEŠTENJE!

Usled situacije prouzrokovane pandemijom Covid-19 doneli smo

odluku o izmeni uslova za prijavu na konkurs „Pokreni se za nauku“ 2020.

Linija 1:

Imajući u vidu otežane uslove za rad u naučnim ustanovama, kao i prioritet da se zbog toga fokus stavi na naučna istraživanja odlučili smo da uslove konkursa za neformalne naučne timove iz jedne ustanove prilagodimo novonastaloj situaciji tako da se timovi prijavljuju samo svojim naučnim istraživanjem, ali bez obaveze prijavljivanja prateće promotivne kampanje. Takođe, želimo da omogućimo učešće široj ciljnoj grupi naučnika i u skladu sa tim uslov za vođu i članove tima je da su doktorirali u prethodnih 10 godina (nakon 1. januara 2011. godine)

Linija 2:

Zbog potencijalnog rizika za organizaciju i sprovođenje kampanje u vidu panel diskusija, konferencija i drugih vidova okupljanja, kao i aktivnosti koje podrazumevaju direktnu komunikaciju sa ciljnim grupama, kampanja mora da bude prilagođena preporukama u skladu sa epidemiološkom situacijom, kao i da se zasniva i realizuje na on-line kanalima komunikacije. Kao i u liniji 1, cilj nam je uključivanje većeg broja naučnika i članova udruženja sa iskustvom u realizaciji kampanja i u skladu sa tim uslov za koordinatora tima je da je student doktorskih studija ili da je doktorirao u prethodnih 10 godina (nakon 1. januara 2011. godine).

Opredeljena sredstva u iznosu od 6 miliona dinara biće raspoređena na 10 grantova po 600.000 dinara.

Rok za prijavu na konkurs je produžen do 16. oktobra 2020. godine

NAPOMENA: detaljno pogledati tekst konkursa i prateću dokumentaciju zbog uvedenih izmena!

Sa namerom da se unapredi kvalitet naučnih istraživanja i željom da podrže mlade, talentovane i perspektivne naučnice i naučnike u Srbiji, kompanija Filip Moris i Centar za razvoj liderstva dodeljuju grantove za naučna istraživanja.

Kompanija Filip Moris je na globalnom nivou u poslednjih 10 godina angažovala više od 400 naučnika i stručnjaka i uložila više od 4,5 milijarde dolara u naučna istraživanja i razvoj potencijalno manje štetnih alternativnih proizvoda namenjenih punoletnim pušačima, čime na svom primeru pokazuje da spoj naučnih postignuća i privrede predstavlja ključ za razvoj društva u celini.

O KONKURSU

Program „Pokreni se za nauku“ kreiran je 2015. godine kako bi doprineo razvoju i promociji nauke u Srbiji i podstakao mlade istraživače da razvijaju i realizuju svoje ideje i inovativna naučna rešenja.

U prethodne četiri godine, programom je podržano ukupno 75 naučnika, 32 naučna istraživanja i 7 naučnih ustanova koje su dobile novu, savremenu opremu za rad.

Za četiri godine uloženo je ukupno 25,3 miliona, od čega 19,2 miliona dinara za naučna istraživanja i 6,1 miliona dinara za opremanje naučnih ustanova.

U petoj jubilarnoj godini programa nastavljamo da ulažemo u nauku u Srbiji, sa željom da nauku i naučna istraživanja približimo najširoj društvenoj zajednici. Jedan od načina na koji ćemo raditi na ovom cilju je kroz promociju i popularizaciju inovativnih naučnih rešenja, na kojima se zasnivaju mnogi novi alternativni proizvodi, i koji predstavljaju potencijal za nove proizvode u budućnosti, a čiji cilj je da poboljšaju život i zdravlje ljudi u skladu sa savremenim trendovima i stilovima života. Dodatni pravac konkursa ove godine je realizacija informativnih i edukativnih kampanja koje imaju za cilj da ovaj koncept podrže.

Imajući u vidu da živimo u vremenu kada se mnogo odluka donosi na osnovu nauke, od izuzetne je važnosti informisati javnost o rezultatima naučnih istraživanja i njihovoj primeni u praksi. U skladu sa tim, novina ovogodišnjeg programa „Pokreni se za nauku“ je uključivanje strukovnih i drugih udruženja koja imaju kapacitet za promociju nauke i rezultata naučnih istraživanja.  Promocija treba da ima za cilj informisanje šire javnosti, naučne zajednice i privredne zajednice o inovativnim rešenjima zdravstvenih problema sa kojima se savremeno društvo suočava, a koja imaju potencijal da smanje rizik po zdravlje ljudi. Kanali komunikacije treba da budu usklađeni sa epidemiološkom situacijom (npr. webinari, on-line konferencije, internet portali, društvene mreže…)

Petim po redu konkursom „Pokreni se za nauku“ biće podržani naučni projekti i promotivne kampanje u oblasti javnog zdravlja i zaštite zdravlja ljudi od štetnih uticaja  iz okruženja (hrana, piće, duvanski proizvodi, alkohol, pesticidi, aditivi i drugo).

Konkursom će biti dodeljeno 10 grantova po 600.000 dinara.

Kompletan tekst konkursa možete pronaći ovde.

Konkurs je podeljen na dve linije:

  • Linija 1 – nosioci projekta su timovi iz jedne naučne ustanove koji realizuju novo ili započeto istraživanje
  • Linija 2 – nosioci kampanja su strukovna udruženja i udruženja građana čija je oblast ostvarivanja ciljeva u skladu sa temom konkursa, a koji promovišu rezultate objavljenih naučnih istraživanja

Ko može da se prijavi?

Ove godine konkurs obuhvata dve linije:

Linija 1

  • naučni timovi iz jedne naučne ustanove, koji broje 3 do 5 članova, od kojih je jedan član vođa tima (osnovni tim može da ima pridružene eksterne članove iz drugih naučnih ustanova, ukoliko je to važno za realizaciju naučnog istraživanja)
  • jedna naučna ustanova može da prijavi više projekata
  • jedna osoba može da bude član samo jednog tima
  • svaki prijavljeni projekat mora da ima saglasnost odgovornog lica ustanove

Uslovi za vođu tima:

  • da je doktorirao nakon 1. januara 2011. godine
  • da je zaposlen (na određeno, neodređeno, honorarno, na projektu i sl.) u nekoj od naučnih ustanova u Republici Srbiji
  • da ima stalno prebivalište u Republici Srbiji

Uslovi za ostale članove tima:

  • da su studenti doktorskih studija ili da su doktorirali nakon 1. januara 2011.
  • da su zaposleni (na određeno, neodređeno, honorarno, na projektu i sl.) u nekoj od naučnih ustanova u Republici Srbiji
  • da imaju stalno prebivalište u Republici Srbiji

Linija 2

  • strukovna udruženja
  • ostala udruženja građana
  • jedno udruženje može da prijavi jedan projekat
  • jedna osoba može da bude član samo jednog tima
  • svaki prijavljeni projekat mora da ima saglasnost zakonskog zastupnika udruženja

Pod strukovnim udruženjima podrazumevaju se sva naučno-stručna udruženja u oblasti definisanoj konkursom, registrovana pod osnovnom šifrom delatnosti 9412.

Pod ostalim udruženjima građana podrazumevaju se sva udruženja registrovana pod šifrom delatnosti 9499, a čija je oblast ostvarivanja ciljeva usko vezana za oblast definisanu konkursom.

I strukovna i ostala udruženja građana se prijavljuju predlogom kampanje koja mora da bude zasnovana isključivo na naučnim rezultatima objavljenim u časopisima koji se nalaze na SCI listi.  

Uslovi za koordinatora tima:

  • da je student doktorskih studija ili da je doktorirao nakon 1. januara 2011.
  • da ima stalno prebivalište u Republici Srbiji

Ko može da se prijavi?

Ove godine konkurs obuhvata dve linije:

Linija 1

nosioci kampanja su timovi iz jedne naučne ustanove koji promovišu rezultate svojih istraživanja.

Detaljne uslove za prijavu možete pogledati ovde.

Smernice za organizaciju i realizaciju kampanje možete pogledati ovde.

 

 

Linija 2

nosioci kampanja su strukovna udruženja i udruženja građana čija je oblast ostvarivanja ciljeva u skladu sa temom konkursa, a koji promovišu rezultate objavljenih naučnih istraživanja.

Detaljne uslove za prijavu možete pogledati ovde.

Smernice za organizaciju i realizaciju kampanje možete pogledati ovde.

NAČIN PRIJAVE NA KONKURS

Da biste se prijavili na konkurs potrebno je da dostavite sledeća dokumenta:

icon-calculator

Popunjen prijavni formular sa obrascem budžeta
za liniju 1
za liniju 2

ic-2

Biografije svih članova tima
(forma po izboru)

icon-clipboard

Skenirane diplome (uverenja) o odbranjenim doktoratima ili potvrda o pohađanju doktorskih studija
za liniju 1

ic-4

Skenirana diploma (uverenje) za koordinatora o odbranjenom doktoratu ili potvrda o pohađanju doktorskih studija
za liniju 2

ic-3

Skenirane kopije ličnih karata svih članova tima (ili potvrda o prebivalištu)
za liniju 1 i liniju 2

ic-3

Skeniranu saglasnost za liniju 1 /
Skeniranu saglasnost za liniju 2

ic-3

Skeniranu potvrda o zaposlenju (izjava poslodavca o vrsti i vremenskom periodu zaposlenja)
za liniju 1

ic-2

Skeniran izvod iz APR-a
za liniju 2

NAPOMENE

Kako imenovati dokumentaciju:

Popunjen prijavni formular potrebno je poslati u formi konvertovanog .doc/.docx dokumenta u .pdf.

Sva ostala neophodna dokumenta, uključujući i skenirana dokumenta, treba poslati u .pdf formatu.

Imejl obavezno imenovati na sledeći način:

PZN2020_imeiprezimevodjetima/koordinatortima (primer: PZN2020_petarpetrovic).

Prijavni formular obavezno imenovati: PF_imeiprezimevodjetima (PF_petarpetrovic).

Dokumentaciju poslati na adrese: info@pokrenisezanauku.rs i ljubica.maksimovic@gmail.com (obavezno slati na oba mejla).

Sve prijave koje ne ispune gorenavedene uslove neće biti uzete u razmatranje.

Po pristigloj dokumentaciji u roku od 48 sati dobićete potvrdu o prijemu i eventualnim zahtevima za

dopunu. U suprotnom kontaktirajte nas na telefon broj 060/0212260.

NAPOMENE

Popunjen prijavni formular potrebno je poslati u formi konvertovanog .doc/.docx dokumenta u .pdf.
Sva ostala neophodna dokumenta, uključujući i skenirana dokumenta, treba poslati u .pdf formatu.
Imejl obavezno imenovati na sledeći način:
PZN2020_imeiprezimevodjetima/koordinatortima (primer: PZN2020_petarpetrovic).
Prijavni formular obavezno imenovati: PF_imeiprezimevodjetima (PF_petarpetrovic).
Dokumentaciju poslati na adresu: info@pokrenisezanauku.rs
Sve prijave koje ne ispune gorenavedene uslove neće biti uzete u razmatranje.
Po pristigloj dokumentaciji u roku od 48 sati dobićete potvrdu o prijemu i eventualnim zahtevima za
dopunu. U suprotnom kontaktirajte nas na telefon broj 060/0212260.

KONSULTACIJE U VEZI SA PRIJAVOM NA KONKURS

Ukoliko imate dodatna pitanja u vezi sa konkursom i prijavom možete ih postaviti putem imejla: info@pokrenisezanauku.rs i ljubica.maksimovic@gmail.com (obavezno slati na oba mejla) ili putem telefona na: 060/0212260 svakog dana od 10 do 17 sati.

SELEKCIJA

Selekciju vrši stručna komisija sastavljena od uglednih naučnika Univerziteta i Instituta u Beogradu, čija je ekspertiza u oblasti biomedicinskih, prirodnih nauka i javnog zdravlja.

Selekcija se sastoji iz dva kruga:

Prvi krug podrazumeva uvid u pristigle prijave uz procenu ispunjenosti definisanih kriterijuma. Na osnovu toga, komisija će odabrati timove koji prolaze u drugi krug.

Drugi krug podrazumeva intervju članova komisije sa odabranim timovima. Poželjno je da na intervjuu budu prisutni svi članovi tima. Intervjui će biti organizovani u skladu sa epidemiološkom situacijom u Srbiji u tom periodu, o čemu će svi koji prođu u drugi krug biti blagovremeno obavešteni.

Nakon intervjua komisija donosi jednoglasnu konačnu odluku o dobitnicima granta, na osnovu ukupne procene iz oba kruga selekcije.

SELEKCIJA

Selekciju vrši stručna komisija sastavljena od uglednih naučnika Univerziteta i Instituta u Beogradu, čija je ekspertiza u oblasti biomedicinskih, prirodnih nauka i javnog zdravlja.

Selekcija se sastoji iz dva kruga:
Prvi krug podrazumeva uvid u pristigle prijave uz procenu ispunjenosti definisanih kriterijuma. Na osnovu toga, komisija će odabrati timove koji prolaze u drugi krug.

Drugi krug podrazumeva intervju članova komisije sa odabranim timovima. Potrebno je da na intervjuu budu prisutni svi članovi tima.

Nakon intervjua komisija donosi jednoglasnu konačnu odluku o dobitnicima granta, na osnovu ukupne procene iz oba kruga selekcije.

Realizacija kampanje:

Osnovni pravac kampanje je jednak pristup informacijama, veštinama za zdrav život i mogućnostima zdravog izbora, sa osvrtom na postojeće zakonske regulative u oblasti javnog zdravlja (Startegije, Akcioni planovi, Pravilnici, Smernice i sl.) i preporukama za njihovo unapređenje, kao i usklađivanje sa ubrzanim razvojem proizvoda smanjenog rizika.

  • Kampanja treba da traje od 3 do 12 meseci (početak rada na kampanji vezuje se za dan objave rezultata konkursa)
  • Rezultati kampanje treba da budu informisane i edukovane ciljne grupe i šira javnost putem kreiranog sadržaja poput pokrenutih naučnih portala, snimljenih video materijala, objavljenih publikacija i slično (u skladu sa mogućnostima u uslovima pandemije)
  • Obaveza je uraditi evaluaciju kampanje, npr. procenu obuhvata ciljne grupe, broj poseta interent portalima (Google i Facebook analitika, broj lajkova, deljenja, komentara i sl.) i sve ono što može da bude merljiv i vidljiv rezultat u zavisnosti od vrste kampanje koja se sprovodi.

Realizacija kampanje:

Kampanja treba da traje od 3 do 12 meseci
(početak rada na kampanji vezuje se za dan objave rezultata konkursa)

Rezultati kampanje treba da budu informisane i edukovane ciljne grupe i šira javnost
(putem direktne komunikacije kroz konferencije, tribine, panel diskusije i kreiranog sadržaja poput pokrenutih naučnih portala, snimljenih video materijala, objavljenih publikacija i sl.)

Obavezna je evaluacija kampanje
(npr. procena obuhvata ciljne grupe, broj učesnika na konferencijama, panelima i sl., broj poseta interent portalima: Google i Facebook analitika, broj lajkova, deljenja, komentara i sl. i sve ono što može da bude merljiv i vidljiv rezultat u zavisnosti od kampanje koja se sprovodi.)

Opšti kriterijumi:

  • tehnička ispravnost prijave
  • naučna zasnovanost projekta
  • kompetentnost tima
  • značaj za javno zdravlje
  • promotivni kapacitet projekta (samo za liniju 2)
  • promotivni kapacitet projekta

Opravdani troškovi:

Linija 1:

  • nabavka sitne opreme i/ili potrošnog materijala za realizaciju naučnog istraživanja

Linija 2:

  • troškovi sprovođenja kampanje (npr. izrada web platforme, on-line anketiranje i analiza podataka, objava i promocija informativnih i edukativnih tekstova na društvenim mrežama, organizacija webinara, on-line konferencija i panel diskusija, internet promocije, štampani materijali, video materijali, putni troškovi (obavezno navesti vrstu putnog troška i razloge putovanja)
  • nabavka opreme za sprovođenje kampanje (npr. laptop, projektor, kamera, dron, 3D štampač i sl.)
  • troškovi angažovanja članova tima i/ili spoljnih stručnih saradnika (npr. lektor, dizajner, analitičar, snimatelj i sl.)
krijerijumi_levo

Opšti kriterijumi:

  • tehnička ispravnost prijave
  • naučna zasnovanost projekta
  • kompetentnost tima
  • značaj za javno zdravlje
  • promotivni kapacitet projekta

Linija 1:

  • nabavka specijalizovane opreme za podizanje kapaciteta naučne ustanove i/ili potrošnog materijala za realizaciju naučnog istraživanja
  • troškovi sprovođenja kampanje (npr. štampani materijal, internet promocije, video materijali, putni troškovi, organizacija događaja – konferencije, tribine, okrugli stolovi i sl.)
  • troškovi angažovanja spoljnih stručnih saradnika (npr. lektor, dizajner, analitičar, snimatelj i sl.)

Linija 2:

  • troškovi sprovođenja kampanje (npr. štampani materijal, internet promocije, video materijali, putni troškovi, organizacija događaja – konferencije, tribine, okrugli stolovi i sl.)
  • nabavka opreme za sprovođenje kampanje (npr. laptop, projektor, kamera, dron, 3D štampač i sl.)
  • troškovi angažovanja članova tima i/ili spoljnih stručnih saradnika (npr. lektor, dizajner, analitičar, snimatelj i sl.)

NAČIN KORIŠĆENJA GRANTOVA I USLOVI


Novčana sredstva se ne isplaćuju nosiocima projekta, već se troškovi definisani odobrenim budžetom uplaćuju po dostavljenom predračunu.

Svi iznosi po predračunima moraju da budu u RSD valuti sa pripadajućim porezima.

Nosioci podržanih projekata su u obavezi da dostavljaju mesečne izveštaje o realizovanim aktivnostima i utrošenim sredstvima.

Rok za realizaciju podržanih naučnih projekata je do 12 meseci od dana potpisivanja Ugovora. Nakon završetka nosioci su u obavezi da dostave završni narativni i finansijski izveštaj.

Nosioci podržanih projekata se slažu da u svakom usmenom saopštenju i publikacijama koje nastanu kao rezultat podržanog projekta pomenu program „Pokreni se za nauku”.

Nosioci podržanih projekata se slažu da će učestvovati u promociji Programa „Pokreni se za nauku“ (intervjui, fotografije, video materijali, elektronski i štampani mediji, TV, brošure, internet kampanje i sl.)

NAČIN KORIŠĆENJA GRANTOVA I USLOVI


Novčana sredstva se ne isplaćuju nosiocima projekta, već se troškovi definisani odobrenim budžetom uplaćuju po dostavljenom predračunu.
Svi iznosi po predračunima moraju da budu u RSD valuti sa pripadajućim porezima.
Nosioci podržanih projekata su u obavezi da dostavljaju mesečne izveštaje o realizovanim aktivnostima i utrošenim sredstvima.
Rok za realizaciju podržanih naučnih projekata je do 12 meseci od dana potpisivanja Ugovora. Nakon završetka nosioci su u obavezi da dostave završni narativni i finansijski izveštaj.
Nosioci podržanih projekata se slažu da u svakom usmenom saopštenju i publikacijama koje nastanu kao rezultat podržanog projekta pomenu program „Pokreni se za nauku”.
Nosioci podržanih projekata se slažu da će učestvovati u promociji Programa „Pokreni se za nauku“ (intervjui, fotografije, video materijali, elektronski i štampani mediji, TV, brošure, internet kampanje i sl.)
Rok za prijavu na konkurs je 21. april 2020. godine.